21 September 2014

Master Coordinator Celebration: Master Nana

Assalamualaikum

Apa khabar pembaca blog saya sekalian? Saya doakan anda semua sihat, kaya dan berjaya. Semoga Allah memudahkan semua urusan anda di dunia dan di akhirat dan semoga anda semua masuk ke syurga tanpa dihisab. Amin. InsyaAllah.

Semalam saya, adik dan mak cik saya berkesempatan menghadiri sebuah program iaitu Master Coordinator Celebration  untuk meraikan kejayaan salah seorang mentor atau leader saya dalam bisnes Shaklee.

Untuk pengetahuan anda semua, Master Coordinator adalah pangkat tertinggi dalam bisnes Shaklee. Sekiranya seseorang itu berjaya mencapai pangkat Master Coordinator, pihak Shaklee akan memperuntukkan 50 000 untuk menganjurkan satu majlis yang dinamakan Master Coordinator Celebration.

Tujuannya adalah untuk meraikan kejayaannya yang telah bertungkus-lumus untuk berjaya hingga ke tahap tertinggi ini.

 Master yang diraikan bebas memilih hotel mana yang dia mahu, bilangan pengunjung yang hadir, makanan apa yang mahu dihidangkan, bagaimana konsep majlis tersebut dan jadual program tersebut.

Prorgam Master Celebration semalam diadakan di Hotel Marriott, Putrajaya.





Master Coordinator Celebration: Master Nana dan Ahmad Firdaus

Sejujurnya, ini adalah kali pertama saya menghadiri Master Coordinator Celebration anjuran pihak Shaklee. Master yang diraikan oleh pihak Shaklee pada hari tersebut ialah Master Ahmad Firdaus dan isterinya, Master Siti Farhana atau lebih mesra dikenali sebagai Master Nana.




Program ini dijadualkan bermula pada pukul 2pm sehingga 5pm.

Sampai sahaja di sana, kami mendaftar di kaunter pendaftaran dan kami dipersilakan untuk ke tempat menjamu selera terlebih dahulu. Baru saya tahu bahawa majlis sambutan sebenar akan bermula pada pukul 3 petang, selepas pengunjung menjamu selera terlebih dahulu.

Maka kami pun menikmati juadah enak yang telah disediakan oleh pihak Hotel Marriott.

Tepat pukul 3pm, kami masuk ke dewan utama untuk meraikan Master Nana dan suaminya. Program ini dimulakan dengan kata-kata aluan oleh Pengacara Majlis dan diikuti dengan perarakan masuk Master-Master yang turut hadir dalam program tersebut.






Selepas perarakan masuk Master Coordinator lain, tibalah masa untuk perarakan masuk Master Nana dan suaminya. Para hadirin berdiri dan memberi tepukan yang sangat gemuruh tatkala Master Nana dan suaminya masuk ke dalam dewan diiringi dengan dua orang dayang.






Mereka duduk di kerusi VVIP sebagai orang yang diraikan pada hari tersebut.

Master Nana yang cantik seperti Puteri Indera Kayangan.
Pasti hasil mengamalkan collagen dan vivix Shaklee. Mana saya tahu?
Tentulah FB Master Nana sendiri :)


Majlis dimulakan dengan ucapan daripada Presiden Shaklee Malaysia, Mr Victor Lim.






Ada kata-kata Mr Victor Lim yang menarik perhatian saya.

"Setiap kejayaan bermula dengan impian." kata Mr Victor Lim.

 "Namun, jika anda bermimpi tanpa melakukan tindakan, impian anda hanya tinggal impian. If you put your dream into action, you have succeed 50%. Berjaya atau tidak, that is a different story. If you fail, that is just a process. The challenge is also part of the process to success. So, put your dream into action."

Kata-kata ini menjadi pembakar semangat saya untuk terus berusaha dan berjaya dalam bisnes ini.

Perkongsian Leader Kepada Master Nana

Kemudian, Pengerusi Majlis menjemput leader kepada Master Nana untuk memberi sepatah dua kata iaitu Master Iffah Anuar. Master Iffah telah berkongsi serba sedikit tentang Master Nana.

"Nana tidak pernah sibuk untuk melihat orang lain. Dia sangat fokus dan tidak pernah cipta alasan. Dia bangunkan diri dia sendiri, kemudian dia bawa sekali empayar di bawahnya bersama-sama mencipta kejayaan dalam bisnes Shaklee." kata Master Iffah membuka rahsia.

"Nana juga tak cipta alasan. Dia tak pernah tunggu orang lain untuk berjaya malah dia sendiri berusaha untuk kejayaan dia. Sebab itu walaupun baru berusia 25 tahun, dia dah capai tahap tertinggi dalam Shaklee, Master Coordinator." tambah Master Iffah lagi.

Mendengar kata-kata Master Iffah tentang anak didiknya, Master Nana, saya sangat kagum dengan kejayaan master Nana dan suami beliau. Walaupun masih muda, namun mereka sangat komited dengan bisnes sehinggalah mencapai tahap tertinggi dalam bisnes Shaklee.


Selepas ucapan Master Iffah, tibalah saat-saat yang ditunggu-tunggu oleh para hadirin iaitu ucapan dan perkongsian dari Master Nana dan suaminya, Master Ahmad Firdaus.


Berkenalan Dengan Mealshake.

Mula-mula, Master Ahmad Firdaus berkongsi bagaimana dia mengenali Shaklee. Alkisahnya, pada tahun 2008, beliau diperkenalkan dengan Mealshake Shaklee oleh bosnya di tempat kerja. Beliau diberi satu canister Mealshake.





Walaupun pada mulanya beliau tidak suka makan suplemen apatah lagi dalam bentuk serbuk, beliau tetap mencuba Mealshake Shaklee tersebut. Dan beliau dangat terkejut akan hasil yang beliau peroleh. Selepas minum mealshake, beliau berasa sangat bertenaga.

Memandangkan beliau sering berasa mengantuk selepas waktu makan tengah hari, beliau minum Mealshake selepas makan tengah hari. Alhamdulillah beliau menjadi lebih bertenaga dan tidak mengantuk lagi. Itulah kisah kali pertama Master Ahmad Firdaus dan Shaklee.

Saya tiba-tiba teringat akan promosi Mealshake beli tiga percuma satu yang memang sedang berlangsung pada bulan ini. Alhamdulillah, ramai yang mendapat manfaat daripada Mealshake Shaklee.

Saya sediri telah mengamalkan Mealshake selama 4 bulan. Sejujurnya, saya berasa bertenaga setiap kali minum mealshake ini. Alhamdulillah, kini saya lebih bertenaga untuk menjalankan aktiviti harian dan tidak lagi penat dan lesu seperti dulu.

Mungkin itulah yang dirasakan oleh Master Ahmad Firdaus ketika itu.

Selepas itu, Master Nana pula memberi perkongsian. Beliau berkongsi bagaimana beliau boleh terjebak dalam bisnes Shaklee buat kali pertama.



Jatuh Cinta dengan Vitamin C

Bermula dengan sebotol Vitamin C shaklee, beliau kini seorang jutawan yang sudah menggenggam angka sebanyak 600K sebulan.

Hikayatnya begini,

Beliau membeli sebotol vitamin C Shaklee di FB dan setelah menggunakannya, beliau jatuh cinta pada produk tersebut kerana dapat merasakan perubahan pada wajahnya. Beliau semakin cantik dan masalah jerawat juga hilang.

"Almaklumlah, Nana kan suka cantik!" kata Master Nana.

Selepas berkongsi dengan rakan-rakannya, beliau mula menjual vitamin C Shaklee. Tanpa beliau sangka, itu adalah titik perubahan kehidupan beliau. 

Daripada kehidupan biasa kepada kehidupan luar biasa. Daripada insan yang berpendapatan bulanan 4 angka hasil kerja makan gaji kepada insan yang bekerja dari rumah dengan gaji tidak kurang daripada 600 K sebulan. 

Saya sangat kagum dengan beliau. Beliau adalah salah seorang mentor saya dalam bisnes Shaklee, InsyaAllah, saya berazam untuk menjadi seperti beliau- Master Shaklee Termuda di Dunia.



Master Nana turut berkongsi 5 push faktor beliau dan tips-tips yang beliau amalkan sehingga menjadi Master Cordinator pada usia yang tersangat muda iaitu 25 tahun dan bonus bulanan tidak kurang daripada 600K.

Team MFMS yang duduk di sebelah
saya khusyuk menaip ilmu
yang dikongsi oleh Master Nana


Saya tidak melepaskan peluang ini. Saya catat semua sharing dan ilmu-ilmu yang dikongsikan oleh Master Nana dalam buku nota saya agar saya boleh kongsikan ilmu ini kepada anak didik saya dan rakan-rakan sepejuangan yang tidak dapat hadir.

InsyaAllah, perkongsian ini akan memberi manfaat kepada semua orang.



Anda nak tahu apakah push faktor beliau? Anda nak tahu apa tips-tips yang beliau amalkan?

Tunggu sambungannya dalam entry saya seterusnya. Saya akan kongsi push faktor dan tips Master Nana serta kata-kata emas seseorang kepada saya sebelum pulang daripada majlis itu. Siapa orang itu? Anda nak tahu?

Tungguuuu.....






Salam sayang,

~Noor Aziemah~
Menuju Puncak Kejayaan

1 comment:

  1. inspiring! tq for sharing..wish u all the best :)

    ReplyDelete

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI