20 October 2014

10 Sebab Kenapa Anda Perlu Beri Anak Anda Mealshake.

Assalamualaikum.


Terima kasih kerana sudi menjengah ke dalam blog nooraziemah.blogspot.com . Saya doakan agar semua pembaca blog saya ini kaya dan berjaya, dipermudahkan segala urusan di dunia dan di akhirat.

Hari ini, saya nak share dengan anda 10 Sebab Kenapa Anda Perlu Hadiahkan Anak Anda Melashake. Saya dah rasa keenakan dan kebaikan mealshake ini, maka rugi pula rasanya kalau saya tak share dengan anda kebaikan-kebaikan yang terkandung dalam mealshake ini.




10 Sebab Kenapa Anda Perlu Beri Anak Anda Mealshake

1. Anak anda akan memperoleh kandungan karbohidrat yang diperlukan oleh badan untuk membesar.




Mealshake mengandungi kandungan karbohidrat yang tinggi dan diperlukan oleh kanak-kanak untuk menjalani kehidupan seharian. Macam yang kita sedia maklum, kanak-kanak ni semakin mereka membesar, mereka menjadi semakin aktif. Ada saja benda baru yang mereka nak cuba. Jadi, mereka memerlukan kandungan karbohidrat yang secukupnya untuk mengekalkan tenaga mereka sepanjang hari


2. Tubuh badan anak anda akan mendapat kesemua 9 amino acid (protein) yang diperlukan untuk pertumbuhan dan pembaikan sel dan tisu-tisu badan




Nak tahu satu rahsia tak?

Ramai orang tak sedar yang protein ini mudah rosak ketika terdedah kepada suhu yang tinggi. Contohnya, bila anda goreng ayam, ikan, udang, telur, sotong atau protein lain-lain, mesti anda akan gunakan suhu yang tinggi untuk menggoreng atau memasak protein tersebut. Ketika inilah 90% amino asid-amino asid (molekul untuk protein) dalam ikan, ayam, udang tersebut rosak dan hancur.

Jadi, bila anda dan anak-anak anda menikmati juadah ikan, ayam, udang tersebut, anda dan anak-anak hanya menikmati isi daging protein itu tanpa mendapat sedikit pun zat-zat protein yang diperlukan oleh sel dan tisu badan.

Oleh sebab itu, badan kita selalu penat, lenguh-lenguh, sakit-sakit. Anak-anak kita senang terkena penyakit, demam, selsema dan macam-macam penyakit lagilah. Semua ini sebab badan kita dan anak-anak kekurangan protein.


3. Dengan minum mealshake, anak anda akan mendapat vitamin-vitamin antioksidan seperti Vitamin A, C dan vitamin E.




Anak-anak yang minum mealshake akan memperoleh vitamin A, vitamin C, Vitamin C dan Selenium yang merupakan agen anti -oksida yang bertindak melawan jangkitan dan melambatkan proses penuaan. Anda juga dapat mengekalkan kesihatan kulit anak-anak anda yang gebu dan mulus itu.


4. Anak anda lebih mudah nak 'poo poo' atau bahasa mudahnya, buang air besar sebab mealshake mengatasi masalah sembelit.




Masalah yang biasa dihadapi oleh kanak-kanak di Malaysia ialah masalah sembelit. Jadi, dengan mengambil mealshake yang kaya dengan serat ini, sistem penghadaman akan mejadi lancar, makanan dalam perut anak anda mudah dihadam maka masalah sembelit pun selesai.


5. Anak anda lebih mudah fokus ketika dirumah, di sekolah, di dalam kelas dan di mana-mana sahaja.




Memandangkan saya ini masih belajar, rutin harian saya sebelum ke kelas adalah minum segelas mealshake sebab ianya adalah sarapan yang paling mudah untuk disediakan. Pengalaman saya sendiri, bila dalam kelas tu jadi lebih fokus dengan apa yang cikgu ajar.

Saya sendiri akui, untuk kekal fokus dalam kelas memang sangat sukar, tapi Alhamdulillah selepas konsisten minum mealshake sebelum ke kelas, saya dapat menumpukan perhatian terhadap apa yang lecturer-lecturer saya ajar. Kini, saya dapat tumpukan perhatian ketika berada dalam kelas Biologi, Kimia, Fizik, Kelas Bahasa Inggeris dan Kelas Bahasa Arab.

6. Anak anda yang aktif dengan rutin harian tu tidak cepat berasa letih. Malah, jika anda sendiri minum mealshake ini, anda yang kerap sibuk dengan kerja di pejabat dan meeting pun tidak akan cepat penat.




7. Tubuh badan anak anda akan dibekalkan dengan Vitamin C yang diperlukan untuk kesihatan gigi, gusi dan kulit.




Kandungan Vitamin C yang wajib diambil oleh tubuh badan manusia setiap hari adalah 500mg iaitu bersamaan dengan 7 biji buah oren. Maknanya, setiap hari anda semua (kanak-kanak dan orang dewasa) perlu makan 7 biji buah oren.

Persoalannya,

Mampu ke nak makan 7 biji buah oren setiap hari?

Kalau anda mampu, tahniah saya ucapkan. Anda memang hebat!

Tapi kalau tidak berjaya sehingga ke hari ini, saya cadangkan anda gunakan kaedah yang lebih mudah. Apa kata anda beri anak anda minum mealshake seban ia mengandungi kandungan Vitamin c yang secukupnya untuk melawan jangkitan kuman.

Jadi, kalau sebelum ini anak-anak mudah demam, mudah sakit, mudah selsema, itu tandanya mereka kekurangan vitamin C. Maka, marilah berikan anak anda mealshake sesuai dengan kperluan tubuh badan mereka.


8. Anak anda tidak mudah rabun.




Kesian kan kalau kecil-kecil dah kena pakai cermin mata. Kalau anda bagi anak anda Mealshake, InsyaAllah kesihatan mata anak anda akan meningkat sebab mealshake ni ada vitamin A untuk pelihara kesihatan mata anak-anak anda.

9. Anak anda yang tidak suka minum susu itu sebenarnya kekurangan kalsium. Jadi, dengan minum mealshake, anak anda akan dapat menyerap kalsium dan vitamin D dengan lebih baik.




10. Anda dapat mengelakkan anak-anak daripada terkena penyakit anaemia




Kanak-kanak dan orang dewasa memerlukan Iron dan vitamin B12 untuk pembinaan sel-sel darah merah dalam badan. Jaga-jaga kalau anak-anak anda cepat penat dan lesu, mungkin mereka kekurangan iron yang boleh membawa kepada anaemia.




Haa... Inilah dia 10 sebab kenapa anda perlu memberi Mealshake kepada anak-anak anda. Jadi apa tunggu lagi? Jom cuba sekarang!

PROMOSI MEALSHAKE BELI 3 PERCUMA 1 MASIH LAGI BERLANGSUNG SEHINGGA 31 OKTOBER 2014!!!

Jimat Berbaloi-Baloi!

Dengan setiap pembelian Set Promosi Beli 3 Percuma 1, Shaklee akan menyumbang 10% daripada jualan kepada kanak-kanak yang kurang bernasib baik.




Jom sama-sama Membeli sambil MENYUMBANG!!!

Salam sayang,

~Noor Aziemah~
Berkongsi Kebaikan Untuk Manfaat Semua

No comments:

Post a Comment

 

ALL RIGHT RESERVED|THIS BLOG IS DESIGN BY RRAI