Kelebihan ESP Shaklee untuk Kulit Yang Cantik

Assalamualaikum semua. Apa khabar harini? Azie doakan semoga anda semua dipermudahkan urusan di dunia mahupun di akhirat. Terima kasih sudi datang ke blog Azie hehe. 

Harini Azie nak share tentang ESP Shaklee. Kalau anda tanya pengguna produk Shaklee, kebanyakkan daripada mereka mesti bermula dengan ESP Shaklee. Tipulah kalau pengguna Shaklee tak tahu tentang kewujudan ESP melainkan dia baru start nak consume produk Shaklee.




So apa itu ESP?

ESP ni nama panjangnya Energizing Soy Protein. Ia merupakan minuman protein berasaskan tumbuhan iaitu protein soya yang berkualiti tinggi. Rasanya sedap dan lazat. Protein adalah nutrien asas dalam badan yang diperlukan untuk menggalakkan penghasilan, pertumbuhan dan perkembangan sel kulit yang baru. 

Protein sangat diperlukan dalam mendapatkan kulit yang cantik. ESP membekalkan protein soya yang berkualiti tinggi untuk kulit yang lebih sihat dan kelihatan lebih muda kerana ia memperbaharui sel-sel kulit pada kadar yang lebih optimum. Inilah rahsia untuk kulit yang tiada parut, cantik dan berseri!




Protein berasaskan soya mempunyai 9 amino asid yang penting dalam badan kita. Badan kita ni, ada jenis amino asid yang dia boleh hasilkan, dan ada jenis amino asid yang tidak boleh dihasilkan so kena dapatkan daripada makanan sahaja. Jadi, bila anda minum ESP, anda akan dapat kesemua amino asid yang lengkap yang diperlukan oleh badan untuk penghasilan sel-sel kulit yang lebih sihat dan cantik.


Kelebihan ESP untuk Kulit Yang Cantik

1. Kulit Lebih Terhidrat dan Lembab.

Siapa ada masalah kulit kering atau terlalu berminyak? Haa kulit kering terjadi bila kulit kita kurang menghasilkan kelembapan yang diperlukan oleh kulit sehingga menjadi sangat kering. Kulit berminyak pulak terjadi bila kelenjar dalam kulit menghasilkan minyak lebih banyak daripada kadar normal dan ada banyak faktor yang menyumbang kepadanya. Salah satunya, kulit kita kurang kelembapan dan tidak terhidrat dengan baik.

Protein merangsang pengeluaran asid hialuronik iaitu sejenis asid yang memberi kelembapan kepada kulit. Asid ini dapat mengikat dan mengekalkan air dalam sel-sel kulit lalu mengekalkan penghidratan kulit pada kadar optimum. Hasilnya, kulit jadi lebih lembab, tidak kering atau berminyak.


2. Kulit Kelihatan Lebih Muda

Okay kan Azie dah kata awal-awal tadi ESP ni ada kesemua jenis amino asid lengkap yang diperlukan oleh badan kita dan salah satunya ialah isoflavine. Isoflavine yang terdapat dalam ESP adalah daripada protein soya yang berkualiti dan dihasilkan secara semulajadi dimana ia selamat dan berkesan untuk memperbaiki tekstur kulit dan mencerahkan bintik gelap atau hiperpigmentasi. So hasilnya, anda akan dapat kulit wajah yang lebih licin, berseri dan muda.


3. Kulit yang Licin dan Tona Lebih Sekata

ESP sangat berkesan untuk mengurang pigmentasi kulit yang boleh menyebabkan tona kulit tidak sekata. Seperti yang Azie dah tulis kat atas, protein menggalakkan penghasilan, pertumbuhan dan perkembangan sel-sel kulit yang baru. Jadi, bila anda minum ESP secara konsisten, anda boleh dapat kulit yang lebih cerah seperti yang anda idamkan.


4. Mengecutkan Jerawat dan Jeragat

Antara punca jerawat terjadi adalah kerana penghasilan minyak pada muka yang terlalu banyak lalu menyebabkan pori-pori muka tersumbat. Bila minyak terlalu banyak dihasilkan oleh kulit, ia menunjukkan kulit kita tidak sihat. ESP membantu memperbaiki sel-sel dengan mengawal penghasilan minyak pada wajah. Bila penghasilan minyak pada kulit berada pada paras normal, maka ia dapat mengelakkan kulit menjadi terlalu berminyak lalu mengurangkan kadar pertumbuhan jerawat.

Sama juga dengan jeragat. Ia adalah tanda bahawa kulit kita tidak sihat lalu terzahir melalui parut jerawat. Dengan mengamalkan ESP secara konsisten, penghasilan kulit wajah yang baru boleh dilakukan pada kadar yang lebih optimum lalu memudahkan jeragat, seterusnya menghasilkan kulit yang lebih mulus dan sekata.


Testimoni ESP Shaklee

1. Parut Cepat Pudar



2. Tona Kulit Lebih Sekata



3. Kulit Jadi Lembut, Rambut Sihat dan Kuku Cantik



4. Parut Jerawat Pudar, Muka Bersih dan Tona Lebih Sekata



5. Parut Pudar dan Kulit Berseri



6. Tona Kulit Sekata dan Kulit Lebih lembut



7. Liang Pori Makin Mengecil




Haaa best kan ESP. Jom dapatkannya sekarang sementara stok masih ada. Whatsapp saya di 018-3234532 untuk tahu lebih lanjut pasal ESP. Kita aim sama-sama flawless untuk raya tahun nih hehe



Post a Comment

0 Comments